Under seminariet kommer Trafikverket att presentera sin syn på ATO och stegen dit. Även järnvägsoperatörer kommer att presentera sin syn på ny teknik och vilka möjligheter det skulle kunna medföra. KTH och LTU kommer att presentera forskning kopplad mot ATO. Under seminariet kommer det finnas möjligheter att ställa frågor och diskutera. Alla organisationer och företag är välkomna att delta!

Datum och tid: 8 maj 2025 kl. 09:30 – 13:00
Plats: K18
Anmälan: Anmäl dig via länken nedan senast den 29 april, KTH | Anmälan ATO-seminarium 2025

 

Program för dagen:
Drop-in med kaffe 09:00 – 09:30.
Tågoperatörers syn på ny teknik.
Presentation av tågoperatörer.
Affärsmodell för ATO utvecklad inom Europe’s Rail (KTH).
Vägen mot ATO – ERTMS och C-DAS.
Forskning inom human factors kopplat till ATO (LTU).
Mingel och fortsatta diskussioner.

Varmt välkomna, hälsar Trafikverket